بورس خرید طلا

بورس خرید طلا

بورس خرید طلا

 

از کجا طلا بخریم؟

اینکه شما چه مقدار طلا می‌خواهید بخرید؟ چقدر پول برای خرید طلا کنار گذاشته‌اید؟ و یا اینکه برای چه مناسبتی طلا می‌خواهید بخرید؟؛ در انتخاب مکان برای خرید طلا تاثیر زیادی دارد. در این مقاله مراکز خرید، بازارها و پاساژهای معتبر، حتی شهرهای منتخب برای خرید طلا را به شما معرفی می‌کنیم. و نکات مهم در هنگام خرید طلا را یادآور می‌شویم.

بورس طلا، بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران قدیمی‌ترین و شناخته شده‌‌ترین بازار در تهران است. بازار زرگرها که جزیی از این بازار است، بهترین مکان برای خرید و فروش طلاست.

در بازار بزرگ تهران متنوع ترین طلا و جواهرها از جمله: طلاهای مارک و ایتالیایی، طلاهای دسته دوم و متفرقه، انواع مختلف جواهرهای شیک و… را می‌یابید. مزیت قابل توجهی که مشتریان را برای خرید طلا به بازار بزرگ تهران می‌کشاند چیزی نیست جز اجرت پایین‌تر و تنوع بیشتر مدل‌های طلا، نسبت به مابقی گالری‌ها و مراکز خرید.

اگر شما برای خرید طلا، بازار بزرگ را انتخاب کردید، فراموش نکنید سری به پاساژهای خرداد و فروردین بزنید چراکه بیش از ۱۰۰ مغازه طلا فروشی را در خود جای داده اند.

 

گالری‌های معتبر فروش طلا

اگر قطعه‌ای جواهر یا طلا در ویترین مغازه‌ای که شناختی از آن ندارید، چشمتان را بگیرد؛ چه کار می کنید؟! آیا آن قطعه طلا و جواهر را می‌خرید؟ آیا فروشنده قیمت مناسبی را پیشنهاد می‌دهد؟ از کجا مطمئن شویم آن گالری معتبر است؟!

برای آن که آسوده خاطر طلا و جواهر بخرید به ۵ نکته مهم و ساده توجه کنید:

۱. به پروانه کسب با مهر اتحادیه طلا توجه کنید؛ اکثر طلا فروشان این پروانه را به صورت قاب شده در جایی که دیده شود آویزان می‌کنند.

۲. مظنه و قیمت طلا را در آن ساعت چک کنید.

۳. اگر جواهر می‌خرید تا جایی که امکان دارد گارانتی و یا شناسنامه آن را از فروشنده دریافت کنید و همچنین مشخصات فاکتوری که فروشنده به شما می‌دهد را با دقت چک کنید.

۴. اگر ترازو طلا فروش در مقابل دید شما نبود، از فروشنده بخواهید ترازو خود را طوری قرار دهد که شما آن را ببینید.

۵. اگر اجرت و یا کارمزد طلا و جواهر نو و دست اول را می‌پردازید؛ حواستان را جمع کنید! تا طلایی که می خرید طلای دست دوم نباشد، درصورت دست دوم بودن، تخفیف بیشتری بگیرید. ( شما می‌توانید از روی قفل آن قطعه طلا و جواهر، نو و یا دست دوم بودن آن را تشخیص دهید. اگر قفل طلایی که انتخاب کرده‌اید دارای خط و خش بود به احتمال زیاد آن طلا مستعمل است و بهتر است از خرید آن صرفه نظر کنید، شما می‌توانید در این رابطه سری به مقاله « بدون خواندن این نکات طلای دست دوم نخرید » بزنید.

 

مراکز خرید

مراکز خرید مجتمع‌های تجاری چند طبقه و بزرگی هستند که هر طبقه آن برای یکی از صنف هاست. برای مثال در طبقه سوم مرکز خرید میرداماد می‌توانید انواع مدل طلاهای بی نظیری را بخرید. اگر خریدار طلاهای مد روز و شیک یا خودمانی‌تر عرض کنم طلا و جواهرهای با اجرت هستید، مراکزهای تجاری، مکان مناسبی برای خرید طلا هستند؛ که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

۱. مرکز خرید طلای اقدسیه

در منطقه اقدسیه، ۳ پاساژ صدف، مجتمع تجاری اقدسیه و صاحبقرانیه شناخته شده هستند كه در این بین، پاساژ صدف با قدمت ۲۰ ساله‌ای كه دارد، برای هر علاقه‌مند به طلا آشناست.

این ۳ پاساژ با حضور بیش از ۴۰گالری برجسته پذیرای تمام مشتریان و بازدیدكنندگان هستند. محصولات گالری‌های این منطقه هم از جدید‌ترین و لوكس‌ترین محصولات موجود در تهران است كه طبق آخرین ژورنال‌های روز دنیا ساخته و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده می‌شود.

  • آدرس پاساژ صدف اقدسیه: تهران، انتهای بزرگراه ارتش، خیابان برادران موحد دانش (اقدسیه)، بعد از سفارت چین، پاساژ و مرکز خرید صدف.
  • آدرس مجتمع تجاریه صاحبقرانیه: تهران، خیابان موحد دانش، نبش خیابان چهارم پارک، جنب مرکز خرید صدف.
  • آدرس مجتمع تجاریه اقدسیه: تهران، نیاوران، خیابان موحد دانش، نبش بن بست پارک چهارم.

۲. مرکز خرید طلای كریمخان

منطقه كریمخان هم، به غیر از پاساژ نگین، بیش از ۳۰۰ گالری را در خود جای داده است. ‌اما مجتمع نگین هم با قدمت ۲۵ساله در قلب كریمخان با بیش از ۱۰۰ گالری حرف اول را می‌زند. یکی از مهمترین مزیت‌های طلافروشی‌های کریمخان تنوع زیاد و کیفیت بالای محصولات است که حتی وجود طرح ترافیک و نبود پارکینگ نیز از مشتریان آنجا نکاسته است.

  • آدرس پاساژ نگین: تهران، بلوار کریم خان، مابین خیابان عضدی و حافظ نبش بن بست آبگان.

۳. مرکز خرید طلای میلادنور

در مركز خرید طلای میلاد نور با توجه به واقع بودن بورس طلا در طبقه سوم، جریان خرید مشتریان دور از دید افراد مشكوك است و همچنین تجهیز پاساژ به دوربین‌های مداربسته و ‌نگهبان‌های آموزش‌دیده، فضای آرام و امنی را برای خرید طلا فراهم کرده است.

  • آدرس مجتمع تجاری میلاد نور: تهران، شهرک قدس (شهرک غرب)، ميدان صنعت، بلوار فرحزادي، مجتمع تجاري ميلاد نور.

۴. مرکز خرید طلای پاساژ قائم

مركز خرید قائم یكی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مراكز طلا و جواهر در تهران است كه با بیش از ۱۰۰گالری طلا و جواهر در مركزیت تجریش به‌عنوان یكی از قطب‌های طلا و جواهر شناخته شده است كه دلیل این شناخت مردم ۱۵سال سابقه تاسیس و فعالیت آن است.

مهم ترین مزیت‌ مركز خرید قائم، نزدیكی مكان اتحادیه طلا و جواهر شمیران به پاساژ است. که اتحادیه، مستقیم از نظر كیفیت محصولات و قیمت‌گذاری، تمام واحدها را تحت پوشش قرار می‌دهند و مشتریان برای اطمینان بیشتر یا كسب اطلاعات بیشتر در مورد طلا یا كسبه پاساژ می‌توانند به دفتر اتحادیه شمیران، جنب پاساژ قائم مراجعه كنند.

محصولات گالری‌های پاساژ قائم بسیار متنوع و مطابق با سبك كارهای روز ایتالیا و تركیه بوده و باب میل تمامی علاقه‌مندان به طلاست؛ البته کارهای ایتالیا و ترکیه اجرت‌های فراوانی دارند، پس با مواجه شدن با قیمت‌های گران آن‌ها جا نخورید!

  • آدرس پاساژ قائم: تهران، میدان تجریش، خیابان شهرداری، پاساژ قائم.

۵.مرکز خرید طلای گاندی

در گذشته خیابان گاندی نیز جز مراکز خرید طلا به حساب می‌آمد که رفته رفته با ورود صنف پارچه فروشان و ترافیک های زیاد در این مکان، بسیاری طلا فروشان از آن‌جا نقل مکان کردند. اما هنوز هم شما می‌توانید در مراکز خرید گاندی جواهر و طلاهای شیک و مد روز مطابق سلیقه خود را پیدا کنید.

 

خرید طلای اینترنتی

اگر شما هم فردی به روز هستید حتماً تا به حال از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کرده‌اید، این در صورتی است که هنوز بسیاری افراد در این فکر هستند: مگر می‌شود به فروشگاه‌های اینترنتی اعتماد کرد و اجناس گران قیمت و حساسی مانند طلا را از اینترنت خرید؟! در پاسخ می‌گوییم: چرا که نه.. فروشگاه‌های اینترنتی معتبری مانند دیجی کالا، ویانا گالری، دیجی زرگر و …، هستند که می‌شود به راحتی از آن‌ها طلا خرید.

مزیت خرید طلا از فروشگاه‌های اینترنتی به شرح زیر است:

  • اولاً؛ وقت شما، در رفت و آمد و ترافیک صرف نمی‌شود و همچنین با خیال آسوده در خانه خود می‌نشینید و با دقت و حوصله مدل مورد علاقه خود را انتخاب و خریداری می‌کنید.
  • دوماً؛ در برخی مناسبت‌ها تخفیف‌هایی به شما می‌دهند که باور نکردنیست! پس، بد نیست قبل از خرید طلا سری به اینترنت بزنید.

 

خرید طلا از آگهی‌های طلای دست دوم و دوستان و آشنایان

اگر خرید طلا دست دوم را مد نظر دارید، باید به شما آفرین گفت، چرا که اجرت و کارمزد طلای دست دوم را قبلاً شخص دیگری پرداخته است و شما فقط پول طلا را می‌دهید. البته در آگهی‌های خرید و فروش طلای دست دوم باز هم درصدی اجرت ساخت از شما می‌گیرند اما در عوض از شر سود مغازه و مالیات و اجرت‌های سرسام آور راحت می‌شوید، همچنین اگر طلاهای خود را به چشم سرمایه می‌بینید از خرید طلا دست دوم اِبایی نداشته باشید.شما عزیزان می‌توانید در این رابطه سری به مقاله « طلای دست دوم بخریم یا طلای نو » بزنید.

تنها نکته‌ی مهم این است که برای خرید طلا دست دوم به چند اصل دقت کنید:

۱. طلای بدون اجرت یا طلای کم اجرت را از جای معتبری بخرید در آگهی‌های طلا مثل سایت‌های دیوار و شیپور با افرادی سر و کار دارید که اصلاً آن‌ها را نمی‌شناسید و از نیت آن‌ها با خبر نیستید از این رو احتمال تقلب و کلاه گذاشتن سر شما زیاد است. سعی کنید طلای بدون کارمزد را از مغازه های طلافروشی معتبر بخرید که خیالتان از هر طرف راحت باشد.

۲. اگر طلا را از شخص ناشناسی می‌خرید، حتماً از او فاکتور طلا را بخواهید چراکه ممکن است طلا دزدی و یا قاچاق باشد، در این صورت عطای آن را به لقایش ببخشید و خود را به درد سر نیندازید.

۳. بهترین گزینه برای خرید طلا دست دوم بستگان و آشنایان هستند اگر شخصی در اطراف شما در صدد فروختن طلا خود بود فرصت خوبیست برای خرید طلا، حتی اگر آن قطعه طلا فاکتور خرید نداشت، طلا را بخرید چراکه فرد فروشنده طلا را به خوبی می‌شناسید.

۴. می‌توانید از طلا فروشان بخواهید که اگر طلا بدون اجرت و یا دست دوم دارند، به شما نشان دهند تا طلایی که می‌خواهید بخرید را از بین آن‌ها انتخاب کنید و فاکتور معتبری از آن‌ها دریافت کنید.

۵. حواس جمع باشید، تا طلا تقلبی نخرید! می‌توانید با سنگ محک و یا دستگاه‌های مخصوص طلا اصل را از تقلبی تشخیص دهید. و یا از یک شخص حرفه ای کمک بگیرید.

 

خرید طلا از شهرهای مختلف ایران

اگر به دنبال خرید طلا با سبک‌های مختلفی هستید، در سفر طلا بخرید!

گشت و گزار در بازارها و دیدن هنر و فرهنگ هر شهر یکی از جذابیت‌های مسافرت است، که بازدید بازار زرگرها در هر شهر، خالی از لطف نیست. چرا که دیدن هر سبک‌های مختلف از طلا و جواهر همانند تورق کتاب بزرگ فرهنگ و هنر آن شهر است.

ما را دنبال کنید و در ادامه چند شهر که خرید طلا از آنجا مرسوم است را بهتر بشناسید:

۱. طلای یزد:

حتما شنیده‌اید: طلا فقط طلای یزد. چرا؟ عیار طلا یزد ۲۰ به بالاست با طراحی‌های زیبا و سنتی، که همین بس است تا برای خرید طلا سالانه بسیاری از افراد به یزد سفر کنند. به گفته رییس اتحادیه صنف طلا فروش‌ها سالانه ۶۰ میلیارد طلا در شهر یزد خرید و فروش می‌شود. بازار زرگرها در بازار خان، نیز یکی از معروفترین مکان برای خرید و فروش طلا در این شهر است.

۲. طلای اصفهان:

طلای سپاهان اصفهان یکی از برندهای طلای ایرانی است که افراد زیادی نامش را شنیده‌اند و بسیاری دیگر آن را خریده‌اند. اما به جز این برند، طلای اصفهان به دلیل ظرافت و زیبایی و تزیین زیبا معروف است.

سه پاساژ فردوسی، ملت و هنر در اصفهان مکان‌هایی هستند که گالری‌های طلای متنوعی دارد. اگر به دنبال خرید طلای خوب هستید، می‌توانید در این شهر که یکی از قطب‌های طلا در ایران است، هم به تماشای زیبایی‌ها و هنرمندی‌های بزرگ این شهر بروید و هم به خرید دست‌سازه‌های بینظیر طلایی.

۳. طلای مشهد:

و در نهایت؛ اگر به دنبال طلایی خاص به همراه سنگ، به خصوص سنگ فیروزه و عقیق هستید، شک نکنید که در شهر مشهد آن را خواهید یافت. چراکه هر سال نزدیک به ۴۵۰۰ کیلو فیروزه و ۹۰۰۰ کیلو عقیق در مشهد تراش داده ‌می‌شود. و شما می‌توانید به راحتی مدل مد نظر خود را پیدا کنید.

سخن پایانی

با مطالعه این مقاله شما با مکان‌های مختلف طلا فروشی آشنا شدید. حال بهتر است قبل از انتخاب محلی که می‌خواهید از آن‌جا طلا بخرید، مقدار پولی که برای خرید طلا کنار گذاشته‌اید را مشخص نمایید، سپس خوب فکر کنید که دقیقا برای چه می‌خواهید طلا بخرید؛ اگر طلا می‌خرید تا از آن استفاده کنید و نیز بعدها سرمایه‌ای برای شما باشد، در بازار بزرگ تهران بهترین و مقرون به صرفه‌ترین طلاها را می‌توانید پیدا کنید. اما اگر مسیر برایتان دور است و به دنبال سرمایه‌گذاری از طریق طلا نیستید، یا مدل خاصی مد نظرتان است می‌توانید از یک مرکز خرید لوکس، قطعه طلای مورد نیاز خود را تهیه کنید. همچنین اگر به دنبال طلاهایی با مدل و طرح‌های قدیمی و سنتی هستید، می‌توانید قطعه طلایی از شهرهای مشهد،اصفهان و یا یزد بخرید.

 

برگرفته از وبسایت : diojrat

 

مطالب مرتبط :